logo
  • Kishajósok nagyhajókon

• Trapézon

• Az YKA SE gyerekversenyzői számos nemzetközi és hazai versenyen szerepelnek igen szép eredménnyel!
    Sportélet

• Nyári Vitorlás tábor gyerekeknek

Pulai edzőtábor

6 Mar

posted by

Categories: Egyéb

Comments: 0

A kitűzött, tervezett időponthoz képest, fél óra késéssel, már úton is voltunk. Szerintem ez magasan jó kezdés, az átlaghoz képest főleg. Autópálya, nó para, 6 óra 18 perc alatt itt is voltunk. Szegény Pomer teljesen széttúrva, újracsövezik az egészet. Szállásig eljutunk, nem sokára üvöltve horkolunk!

1. nap, reklámidő

Másnap reggel torna, finoman, semmi erőszak a test ellen. Reggeli 9kor. Asztalról majdnem sikerült mindent eltüntetni. Már kocsival érkeztünk, kaja után telep, pakolás szerelés, persze ez az otthon maradta, sebaj van másik…. Ez az a szálláson maradt, gond egy szál se…. minden összeáll -és ruhát hoztál? … Ööö, Persze! Szuper akkor irány a víz!

Kellemes nyárias idő , rövidgatya, póló, mellény, le is fotóztam, hazaküldeni irigyeket gyüjteni! J Vízre szállunk, öbölben összevárunk, kellemes szélben csoborászunk, aztán irány a nagy sósság!

A nyílt vízen, ami fogad: a szellő kellemes, semmi vadulás éppen dönti a hajót, a nap ezerrel süt az arcunkba, gyűjtjük a D-vitamint. Sürgünk-forgunk, a szellőből szél lesz és több mint 3 órát egy nagyon kellemes hullámos 2-3-as ÉNY-as szélben tudunk dolgozni. Reklámidő! Továbbra sem durvulunk, hosszú menetek nyúl rajtokkal, bevitorlázzuk magunkat az idénybe. Egy kis manővergyakorlás felfelé, fordulás, 360, 720, mink van tavalyról. Van minden, két kéz, két láb, meg ott a fejünk ami összefogja, többnyire. Hosszú hétszél, szépen hullámról, hullámra, döntve, húzva, túlengedve, megbilentve, minden ami kell. Az látszik, hogy az idén még keveset ültünk hajóban (2x majdnem kiestem a motorosból, álló helyzetben J).

Amíg a versenyzők mosolyogna, az edző is boldog, nem is feszítjük tovább a húrt, közel 4 óra sport után irány a part, egy kis vergődés szél hiányába az öbölben, de mindjárt ott a part! Szétszerel, ellenőriz, haza, levezető futi, pihi, vacsi, megdumcsi, csicsi. Várjuk a holnapot.

2. nap, sportolásra kiváló

Reggel frissen-fitten-üdén ébredés, gyors torna, reggeli, a műzli meg a zabpehhely, na ezekkel nem bírtunk…., de más nem maradt. Piciny ejtőzés, evés után indokolt, tegnap lemaradt felszerelés begyűjtése, autó, bolt, kikötő, megduma, szerelés, öltözés, vízre szállás.

Már a kikötőben remek pöffös szél fogad, pont ellenkező irányból, mint tegnap. Bemelegítés képpen, horgonyzó helyeket használva, cirkálá-hátszél-3/4szél-fél szél, ahogy éppen alakul. megindulunk kifelé, de akkor elénk vágnak 200m csővel, valamit fektetnek a tengerben, egész nap, búvárok meg minden. Szóval gyorsan nekiugrunk egy futamnak, mivel elállják az egész öböl száját. Pik-pak lezavartuk, megnyitva az út is, nézzük mi fogad.

Ahogy kiérünk a dombok takarásából a nyílt vízre, szuper idő fogad, kellemes hullámzás, főleg ahogy távolodunk, 2-3B’.-os szél, hosszú hátszél, hullámmal, perdülésekkel, billegéssel, kamerázva. több mint egy órán keresztül. A part meg egyre kisebb. Motor nem pisil, hűtéssel mi lehet, gyors tisztítás, közben egy kis kaja a versenyzőknek. Váo, megindult a pisi, gyerekek feltankolva, veretés a part felé, szép hosszú cirkálás, hullámok, lógás, sottolás, fordulás, kamerázva mindenki. Mire végigértem a csapaton fel is értünk a part alá. Összevárás, nézzünk valami futamozós helyet, de lejjebb vannak a rákászbóják jóval, akkor nézzük az öböl mit kínál. Beindulunk, közben jönnek a kikötő hajói, amik fektették a csövet, de az egyik húzza a másikat. Aztán az öbölben is szerencsétlenkednek, nem sikerül futamoznunk, elállják az utat. Valószínűleg jobb is így. Közel 4 óra elég mára is.

Kellemesen fáradt a csapat, elpakolunk, szállás, átöltözés, egy kis szusszanás, futás, foci. Óriásit alkottunk ismét eme nemes sport területén! J Beállok én is nyilván, ekkora buliból nem lehet kimaradni. Szaladgálunk fel alá, néha a labdába is érünk, de hajt a csapat, izzad, liheg, sportol. besötétedik, mivel nem látunk, haza. Megduma, videók megvizsgálása, tanulságos. Aztán kifutatjuk a napot, egy hibátlan estebéddel, pihegünk egy keveset, utána pedig jöhet a megérdemelt szuszóka.

3. nap, kisszeles

A korábbi reggeli újraindulással kapcsolatban annyi változás történt, hogy a Sparisokkal együtt lökdösődtünk a reggeliért, amúgy semmi különbség. Ja és nem sütött a nap, na ez már fájt.

11körül vízre szálltunk, a sólyatér, uszonyok, szél, ilyesmi használatát majd átvesszük megint, mert felfedeztem némi hiányosságot, de ne vesszünk bele a részletekbe. Szóval bemelegítés, aztán gyorsan lecsavartunk egy futamot, az öbölbe, mielőtt bárki belerondított volna a „feketepárduc bulinkba”. Majd irány a nagy víz. Nem volt kiemelkedően jó idő, a szél is gyengébb, de hosszút hátszeleztünk ismételgettük a tegnapot, aztán amikor már elég messze kerültünk az előző napihoz hasonló délkeleti szélben, elkezdett lecsendesedni. Megindultunk visszafelé hamar, cirkálni egy fokkal jobb gyengülő szélben. Rajtoltunk, befutottunk, ezt addig ismételgettük amíg lég közel kerültünk a parthoz. Ott nyomtunk 2 kínkeserves futamot a Sparis csapattal. Vonta gyakorlat következett, sikerült némi borsot törniük a gyermekeknek az orrom alá ezzel, 5 perc állt rendelkezésre, hogy 5 hajó összekössön egy vonalba. Kettő azaz kettő másodperc választotta el őket másfélóra evezéstől. ÁÁÁÁÁOOOÁÁÁ.

Sikerült, mindenki a parton, vízi ruhába hopp a kocsiba, veretés a szállásra, de nem kapaszkodnak, esnek kelnek hátul, jaaaj. NA hazaérünk , jobbaknak jut meleg víz is, aztán tanulós délután…. 18:00 megduma, vacsi, halleves, sült hal, halpuding (sima puding volt, csokis). Most fél 10 és jól fog esni fél órán belül az alvás. TAKARODÓ!!!

4. nap, a tenger

Reggelt nem ecsetelném, csak annyit, némi négyüteműt kértek az ifjoncok, mert nem jelentek meg időben a reggeli tornán és mivel rendes vagyok, természetesen teret adtam a kérésüknek.

JA?, szikla van a víz alatt!?! Még soha senki nem mondta….. AAAARRRRRHHHHH

Esmét 11 mire mindenki vízen, de ma a szálláson öltöztünk, így egyszerűbb. Nem is teketóriáztunk, irány a nagy sós. Félúton már lehetett látni és hallani, ma más lesz mint az előző napok. Bár takarásból indultunk, az öböl szájánál már morajlás és komoly hullámzás fogadott. Oda nézz kiváló déli szél olyan 10 csomó körül, valamint a hozzá járó kiváló vízmozgás.

El kellett távolodni a parttól kb 500m-re mire kivergődtünk a visszaverődő göröngyök közül, de megérte, kiváló hullámzás parádés szélviszonyok, kell ennél jobb? Bója-motoros rajtvonal, 2 perces, usgyi, aztán megint, újra, tovább, míg fel nem értünk a kilátótoronyig. Közben videózás, pihegés, boncolgatása a hullámtaktikának, lógásnak, sott kezelésnek, testhelyzetnek… stb. Cirkáltunk is vagy 2 órát mire odaértünk. Kedves kutyusok fogadtak volna minket a világítótorony és a hozzá tartozó mini sziget és azon ház kombináción, ami így belegondolva nem is volt olyan kicsi, sőtt. Nade, közben odaértek a Sparisok is. Akkor pedig indult a minipálya, rajt-cirkálás-hátszél-befutó kombó. Végre is hajtottunk vagy 4-et, aztán még 2 hosszabb futamot, rajt-cirkálás-hátszél-kapubólya-cirkálás-hátszél-befutó. Megtettünk minden tőlünk telhetőt. Küzdött a csapat. Apróságok, a kapubóját NEM kivülről befelé, hanem belülről kifelé kerüljük, zavart szélben nem hajózunk, a rajtlövés az a pillanat, amikor át kell haladni a rajtvonalon… apróságok. Legalább megindult bennem az élet, vörösödött a fejem, hangok jöttek ki belőlem, amiket hozzá nem értők akár indulatosnak is érezhettek volna…

De semmi gond, tanulunk a hibáinkból, megyünk előre, semmi nem állíthat meg! 😀 Egy óra alatt ki is hátszeleztünk. Pikk-Pakk parton termettünk. Kemény hosszú nap volt, remek edzés, még én is kifáradtam, pedighát-nohát. Vacsira helyi bableves, aztán helyi sült kolbász, sült csontos zsíros hús, főtt káposztával, krumplival. Megkapta a test.

20:00, megduma, egy kis hegyi beszéd, szentbeszéd, az élet nagy dolgaival kapcsolatban. Közben: DÉ: – Olyan jó szaga van a lábadnak. (Ádinak címezve) Azta, mit lehet erre mondani. Beszélnek a minket körülvevő nagyvilág meghatározó eseményeiről, de minek-kinek amikor ilyet lehet kapni cserébe.

Na jó éjszakát!

5. nap, az igazi tenger

A reggeli támadás simán ment. Egyet azért ki kell emelni a sűrű masszából, ha valaki kér valamit, ami speciel nem bonyolult, sőt logikus, illetve jogos, akkor azt nem felejthetjük el! Ha már itt tartunk, aki legközelebb pólóban rohangál 10 fokban, vagy mezítláb azzal nagyon összeakasztom a bajszomat. Arról nem is beszélve, hogy mezítláb használtok egy olyan mellékhelységet, ami nos, finoman fogalmazva nem a higiénia megtestesülése.

Mindezeken átívelve, 11kor vitorlázunk kifelé a kikötőből, miután a vsr futót sikerült rávenni a két keréken való gurulásra. Mindegy. Szóval hajózunk kifelé, már a kikötőben is remek az idő, kinn a nyílt vízen pedig egyenesen isteni. 4-es szél, napsütés, rendes tengeri hullámok. Ennél jobb befejező időjárást nem is kaphattunk volna. Szép hosszút cirkáltunk, másfél órát, nyúlrajtokkal indulva, hajóvezetést, fordulókat gyakorolva, videokamerán rögzítve. A társaság dolgozik, küzd, verekedi át magát a szokatlan körülményeken, de egyre jobban megy és ezért mentünk ki. A szél felé vitorlázást megkoronáztuk 2db egy körös mini futammal, illetve 2 db két körös hosszabb futammal. A feladatot megoldottunk, nem vagyok elégedetlen. Kétségtelenül kell még vitorláznunk jó sokat a tengeren, illetve vissza kell szoknunk a hosszabb kihagyás után. Az irány kiváló, menni kell előre. Ha fölfelé megyünk, lefelé is kell menni, aprót bőszeleztünk az öbölig (sott végére kell a csomó, mert különben esélyes a kifűződése. Sajnos a légmozgás intenzitása némennyit visszaesett, így valamelyest kevésbé volt akció dús a lefelé menés. Ám még így is sok mindenre rájöttünk, tapasztaltunk, megértettünk.

Aztán a parton jött a szuperszonikus összepakolás, ami még mindig igen időigényes. Ezt szűkítenünk kell, valamilyen módon. Sokkal koncentráltabban hatékonyabban pikk-pakk utazásra készen állni. Szerencsénkre Palkó készített nekünk egy adag ennivalót, 1 pálcányi saslikot és 3 csevapot, némi kenyérrel, mindenkinek, ezért aztán aljas módon hazafelé nem álltunk meg komolyabb étkezésre.

Amúgy is csúszásban voltunk, de nem lehetett otthagyni azt a remek időt!

Szóval én rettenetesen eredményesnek és hatékonynak éreztem ezt a pár napot a tengeren, Úgy érzem a versenyzők is gazdagabbak és okosabbak lettek, természetesen szépen összefoglalják az edzésnaplójukban az edzőtábort hétvégéig, hogy legyen mit olvasgatnom. J